Projekt Svijet graševine nastao je kao odgovor na potrebu razvoja sustavnog i strateški planiranog vinskog turizma u Požeško-slavonskoj županiji. Iako se turizam vina prvenstveno temelji na ponudi vinarija i vinu kao ključnoj atrakcijskoj osnovi, povezan je i s atrakcijskim osnovama gastronomskog turizma te kulturnog, ruralnog i eko turizma.
Jučerašnjim događanjem koje je održano u Gradskoj knjižnici Požega predstavljen je Strateški i akcijski plan razvoja destinacije turizma vina Svijet graševine koji je izrađen u okviru projekta „Svijet graševine (Spahijski podrum, Muzej bećarca, brendiranje)“, a Požeško-slavonska županija kao projektni partner, uz tehničku pomoć Regionalnog koordinatora razvoja Požeško-slavonske županije, nositelj je aktivnosti promocije „Svijet graševine“ kroz koju se spomenuti dokument i izradio.
Dokument se temelji na konkurentskim potencijalima PSŽ, odnosno teritorija Svijeta graševine te na prepoznatim razvojnim trendovima i izazovima na županijskoj i regionalnoj (Slavonija), nacionalnoj, europskoj ali i globalnoj razini. S obzirom na navedeno, dokument ima širi obuhvat budući da obuhvaća razvoj ostalih atrakcija koje se vežu na Svijet graševine kao što su obilježavanje Grgureva, obnova Županijske palače i vinskog podruma, obnova Trenkovog dvorca i slično. Važno je napomenuti kako je Strateški i akcijski plan razvoja destinacije turizma vina Svijet graševine kao takav, prvi dokument vezan uz planski razvoj turizma vina na području jedne županije.
Jučerašnjem predstavljanju prisustvovala je županica Antonija Jozić zajedno sa predstavnicima gradova i općina Požeško-slavonske županije, ravnateljica Regionalnog koordinatora razvoja PSŽ Senka Horvat, predstavnici turističkih zajednica s područja županije kao i ostali predstavnici javnih ustanova te gospođa Dragana Lucija Ratković Aydemir iz firme Muze d.o.o. kao autorica i izrađivač Strateškog i akcijskog plana razvoja destinacije turizma vina Svijet Graševine. Među prisutnima također su bili i vinari s područja Požeško-slavonske županije.
Za potrebe izrade Strateškog i akcijskog plana razvoja destinacije turizma vina Svijet graševine dosada su održane participativne radionice s dionicima javnog, privatnog i civilnog sektora vinogradarstva i vinarstva, kulture i baštine te lokalne i županijske uprave. Zalog uspješnosti Svijeta graševine je doprinos svih aktera u ostvarenju njegove vizije i poslanja, a suradničko će djelovanje pridonijeti uspješnoj realizaciji strateških ciljeva koji u konačnici imaju širi utjecaj na opći boljitak stanovnika županije.